Zajištění poradenských služeb poskytovaných ve škole ve školním roce 2022/2023:
Výchovný poradce – Mgr. Iveta Plošková – vedoucí ŠPP
(sborovna)
Konzultační hodiny:
pondělí: 7,30 – 8,00
úterý: 12,45 – 13,30
čtvrtek: 7,30 – 9,30
denně – po domluvě
Telefonické spojení: 596 511 093 – sekretariát
Školní metodik prevence – Mgr. Dana Michelsohnová – zástupce ředitele školy
Konzultační hodiny:
pondělí: 13,30 – 14,00
středa: 9,00 – 10,00
denně – po domluvě
Telefonické spojení: 739 564 741 596 511 093 – sekretariát
danuse.michelsohnova@zsukaplicky.cz
Školní speciální pedagog – Mgr. Šárka Němcová
(pracovna ŠPP naproti sekretariátu školy)
Konzultační hodiny:
pondělí: 9,20 – 10,00 13,40 – 14,40
úterý: 9,40 – 10,00
čtvrtek: 7,30 – 8,00 9,00 – 10,00
pátek: 7,30 – 8,00
denně – po domluvě
Telefonické spojení: 731 743 160 596 511 093 – sekretariát
Školní psycholog – Mgr. Karin Pečonková
Konzultační hodiny pro rodiče:
Úterý: 14,00 – 15,00 (po předchozí domluvě)
Možno domluvit se i na jiný termín.
Konzultační hodiny pro žáky:
Úterý: 7,40 – 8,00 9,40 – 10:00 (velká přestávka)
Čtvrtek: 7,40 – 8,00 9,35 – 10,00 (velká přestávka)
V jiné dny možnost po předchozí domluvě.
Telefonické spojení: 778 887 233
Napln-prace-skolniho-psychologaKONCEPCE ŠKOLNÍHO PORADENSKÉHO PRACOVIŠTĚ
Školní poradenské pracoviště (dále ŠPP) je zřízeno k zajištění a realizaci výchovně vzdělávací koncepce školy. Tým odborníků poskytuje poradenské služby dle Vyhlášky 72/2005 Sb. ve znění pozdějších předpisů žákům a jejich zákonným zástupcům.
Strategický cíl:
Vytvořit funkční komunikační systém odborné podpory, který zabezpečuje nezbytné podmínky pro zajištění růstu kvality školy.
Cíle ŠPP:
1. péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (práce s dětmi, které mají nejrůznější potíže ve výuce – dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie…, žáci zdravotně znevýhodnění, sociálně znevýhodnění, žáci s poruchami chování a práce s nadanými žáky)
2. poskytování poradenských a konzultačních služeb ze speciálně pedagogické a psychologické oblasti (všichni pracovníci ŠPP poskytují poradenství žákům, rodičům, pedagogům)
3. práce v oblasti prevence školní neúspěšnosti (cílem je vyhledat a včas odhalit příčiny výukových potíží a co nejdříve s dětmi a jejich rodinami pracovat)
4. práce v oblasti prevence rizikového chování (cílem je pracovat s dětmi v nejrůznějších problematických oblastech dříve, než problémy nastanou – práce s třídními kolektivy na podporu dobrých vztahů)
5. osvětová činnost (metodická podpora vzdělávání pedagogů – besedy, přednášky; osvěta rodičů)
6. kariérové poradenství (poradenství v oblasti profesní orientace)
7. řešení výchovných problémů (spolu s rodiči se snažíme hledat řešení při výchovných problémech).
Podmínkou pro poskytování školní poradenské služby nezletilému žákovi je souhlas jeho zákonných zástupců. Souhlasu není potřeba tehdy, když je ohroženo duševní nebo tělesné zdraví žáka nebo osob v jeho okolí.
Základní etická pravidla pro poskytování poradenských služeb ve škole:
1) Profesionální odpovědnost
osobní názory nebo předsudky nemají ovlivnit rozhodování, chrání se blaho žáků, rodičů, učitelů a pedagogů, kolegů, zaměstnavatelů, jedná se v souladu s jejich zájmy, služby žákům se poskytují pouze se souhlasem jejich rodičů nebo zákonných zástupců, mimo krizové intervence
2) Důvěrnost informací
informace a důvěrná data o žácích a jejich rodičích, která se poradenští pracovníci dozví v souvislosti s výkonem poradenské činnosti, jsou důvěrná, ochraňovaná a je s nimi nakládáno v souladu se Zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších předpisů.
3) Odborný růst
školní specialisté si udržují přehled o nejnovějších vědeckých a odborných poznatcích své disciplíny
4) Profesionální vztah
-s žáky – odborník musí jednat vždy v zájmu dítěte
–s rodiči – rodičům se poskytuje vyčerpávající informace o všech krocích v práci s jejich dítětem a
to tak, aby sdělovanému obsahu porozuměli
–s kolegy a zaměstnanci školy– odborní pracovníci školního poradenského pracoviště jsou členy
pedagogického týmu ve škole, snaha o rozvíjení kooperativních vztahů nesmí nikdy překročit
zájmy klientů
Zajištění poradenský služeb poskytovaných ve škole:
- výchovným poradcem – vedoucí ŠPP
- školním speciálním pedagogem
- školním metodikem prevence
Standartní činnosti jednotlivých členů poradenského pracoviště
Všichni členové týmu úzce spolupracují a jejich činnosti se prolínají.
Výchovný poradce
- profesní orientace žáků
- zvýšená absence žáků
- řešení problémového chování žáků
- žáci se speciálními vzdělávacími potřebami na 2. stupni ZŠ
- koordinace a administrativa přihlášek na SŠ
Školní speciální pedagog
- žáci se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni ZŠ
- spolupráce s mateřskými školami a rodiči předškoláků
- participace na přípravě zápisu do 1. ročníku
Školní metodik prevence
- zajišťování tvorby Minimálního preventivního programu pro žáky, jeho kontrola a realizace
- poradenství v oblasti prevence nebezpečných jevů ohrožujících žáky
- individuální konzultace a pomoc žákům, rodičům a učitelům